HOME
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  MEMBERS
 
   
 
   
 
   
  LAATSTE REACTIES
 
•  LotR: Aragorn's Avontuur (3)
•  Babysitting Mama komt inclusief babypop (2)
•  NZone: Born to Report Alien Life Forms (2)
•  Super Mario Collection Special Pack (2)
•  Hoe groot is jouw Nintendo-collectie? (2)
•  Een trailer gemaakt van garen (6)
•  De grootste spoiler van het jaar (4)
•  DK keert terug op boxart (5)
•  Call of Duty: Black Ops (3)
•  Kijk nou, bewegende aapjes! (2)
 
 
  NIEUWSBRIEF
  Naam


Email
 
     
 

 
 
 
  Nieuws Wii
Epische Other M-trailer
De nieuwste Mickey Mouse-game mag dan 'epic' worden, maar Metroid: Other M kan er ook wat van! Check de nieuwste trailer maar eens!
 
  Game naam: Metroid: Other M  /   Release datum: vrijdag 3 september 2010  /   Ontwikkelaar: Team Ninja  /   Uitgever: Nintendo  /   Distributeur: Nintendo Nederland  
 
Metroid: Other M wordt ontwikkeld door Project M, een samenwerking tussen Team Ninja en Nintendo. De game zal verder ingaan op het achtergrondverhaal van Samus Aran en zowel 2D- als 3D-actie kennen. Deze Metroid zal op 3 september in de Hollandse schappen komen te liggen.

Zoals je wellicht hebt kunnen concluderen uit eerdere Other M-trailers, zal het spel veel meer verhaalgestuurd zijn dan eerdere delen. Dat blijkt ook wel uit onderstaande trailer, die zo uit een Metroid-actiefilm zou kunnen komen. Ga er dus maar eens lekker voor zitten, pak de popcorn erbij en geniet van ruim drie minuten Other M-actie.




printversie
Door: Matthijs Koole op 28-07-2010


Andere berichten op NZone:
03-09-2010 : NZone: Born to Report Alien Life Forms (Nieuws Wii)
31-08-2010 : De grootste spoiler van het jaar (Nieuws Wii)
26-08-2010 : Nintendo Power over Metroid (Nieuws Wii)
25-08-2010 : Nieuwe reclame, oude bekende (Nieuws Wii)
20-08-2010 : Samus leeft! (Nieuws Wii)
...klik hier voor meer berichten
 

  REAGEREN OP DIT BERICHT?
Om op een bericht te reageren dien je eerst in te loggen.
Ben je nog geen lid? Registreer je dan hier.
[ NZone.nl behoudt het recht bepaalde reacties te weren of te filteren op IP-adres ]
JvR (28-07-2010 13:18)IP Logged
Erg mooi!
Hyrule-Warrior (28-07-2010 13:22)IP Logged
Zij is hard!!
kyr2005 (28-07-2010 15:39)IP Logged
ik hoop op een japanse stemmen optie... awesome trailer!
be-bash (28-07-2010 16:43)IP Logged
vet
moree (28-07-2010 17:44)IP Logged
japanse stemmen zijn in een hoop gevallen veel emotioneler (heeerlijk dus)
Ondanks dat je er geen woordt van begrijpt, snap je wel hoe de personages zich voelen etc.
Als dat mogelijk zou zijn als optie dan mag er alsnog wel ondertiteling bij xD

kweet nog bij Prime Trilogy dat je die secret voice dingetjes had van de makers van het spel.
allemaal japans natuurlijk, en geen ondertiteling, dus hebben de meeste van ons er vrijwel niets aan gehad TwT
kyr2005 (28-07-2010 18:51)IP Logged
@moree

inderdaad!
denderend (28-07-2010 19:04)IP Logged
Waar ik zelf wat bang voor ben, is dat het een beetje metal gear solid achtig gaat worden. Hier zal ik wel veel MGS fans en metroid prime fans kwaad mee maken. Maar het hele cinematische kan er wat mij betreft compleet uit inclusief alle stemmen. Als ik er aan het had gewerkt had ik het hele metroid prime achtige compleet weg gelaten enhet spel zoals het er nu ongeveer uit ziet in 2D gemaakt. Ik vind de kleuren en omgeving etc op zich wel weer prima. Game developers lijken maar niet te begrijpen dat de story in games het minst belangrijke is. Ik zie veel liever een pure rauwe game. 2D zou perfect zijn met de Wii-mote. Niets meer, niets minder. KISS
JvR (28-07-2010 19:15)IP Logged
Nu heb je me heeel erg kwaad gemaakt! ;) geintje :P Juist alleen leuk dat je de discussie een beetje opvoert, joh! :D Ik ben juist een groot voorstander van cinematics. Ik heb recentelijk Beyond Good and Evil op de GameCube gespeeld. En ook al zijn sommige 'dungeons' een beetje aan de saaie kant, door de vele cinematics (oke, met meer humor dan in metroid) wordt het geheel veel leuker. Bij Metroid Prime-games miste ik juist altijd enige vorm van betrokkenheid. Dat komt IMO doordat de game je expres obstakels op lijkt te leggen (scannen, logboeks, geen gesproken, if any, gesprekken) om je het verhaal duidelijk te maken. En zo kan ik wel even door gaan als ik meer tijd zou hebben ;) Misschien mooie stof voor een nieuw artikel! Anyways, I'm off small fries! :p
Matthijs NZone Staff (28-07-2010 19:30)IP Logged
Eerlijk gezegd zou ik het helemaal niet erg vinden als de game een beetje in de richting zou gaan van Metal Gear Solid. Het moet natuurlijk geen film worden met af en toe een stukje gameplay erin, maar het verhaal op een dergelijke uitbundige wijze vertellen zagen we nog niet eerder bij een Nintendo-game, en wat dat betreft loopt The Big N toch echt een beetje achter. Denk maar aan de Zelda-games: geweldige gameplay, indrukwekkende verhaallijnen, maar de manier waarop die verhalen verteld worden zijn hopeloos verouderd. Nu hoef ik niet direct een druk kwebbelende Link, maar een Zelda of Ganondorf die eindelijk eens haar/zijn mond open doet zou het vertellen van het verhaal echt geen kwaad kunnen doen, en zou ervoor zorgen dat je meer betrokken wordt bij het verhaal. Wat dat betreft ben ik erg blij dat Nintendo bij Other M wel voor een dergelijke richting kiest. Want gameplay mag dan belangrijk zijn, maar het brengen van het verhaal is bijna net zo belangrijk.
JvR (28-07-2010 22:37)IP Logged
Compleet eens met bovenstaand bericht van de heer Matthijs.
denderend (28-07-2010 23:28)IP Logged
Als Nintendo ergens op achter ligt, dan is dat de moeilijkheidsgraad van hun games. Die zijn zo achterlijk makkelijk sinds vooral het snes tijdperk. Overal vliegt het 1-ups, je krijgt alles kado, inclusief filmpjes op het spel of zelfs een apparte DVD. Wat is er nou leuk aan een veel te makkelijke game te spelen waarvan het verhaal misschien niet eens beter is dat dat van de Alien films uit de fucking jaren 80. Wat voor uitdaging heeft dat? In het snes en N64 tijdperk werd dat heel goed gecompenseerd met ijzersterke gameplay en hele vette levels waardoor score en time trial een kick-ass mechanisme is voor competitie. Maar sinds het game cube tijdperk is dat competie element op Smash Bro na belachelijk ver te vinden. Je hebt geen verhaal langer dan een A4'tje nodig om een prachtige game te maken. Dat is teveel gewil. Het kost jaren om een goed boek te schrijven. Games hebben crappy verhalen, dat waarom zou je ze nog crappier maken dan ze al zijn.
Airstriker (28-07-2010 23:46)IP Logged
Ik ben een groot metroid prime fan, heb alle 3 de delen in hard/hypermode uitgespeeld met 100% scan&items. Iedereen zit te zeggen dat de game er grafics mooier uit ziet, maar daar ben ik het dus echt niet mee eens. Vergeleken met prime zijn de gameplay grafics dik omlaag gegaan. De filmpjes zien er wel vet uit, maar je zit toch voornamelijk naar de gameplay te kijken. Ook vindt ik een stap terug nemen naar 2d een teleurstelled idee. Door naar 2d te gaan neem je heel stuk vrijheid aan bewegings en ontdekkings ruimte weg. En vindt het eigenlijk jammer dat ze een stem heeft, hierdoor heb je meer het gevoel dat je een film kijkt i.p.v. een game speel waar jij de main character bent.

Go japanse stemmen met engelse ondertiteling!
denderend (28-07-2010 23:59)IP Logged
^Ja dat idee heb ik dus ook een beetje, maar dan beetje met veel worden gezegd. Ik hoop dus zelf, dat dat eens een keer wat afloopt. Maar ik zeur nu weer teveel dus ik hou mijn klep verder. Overigens wat mij betreft had het gemogen zoals die nieuwe castlevania voor de 360. Perfect voor Metroid.
Kusanagi (29-07-2010 09:24)IP Logged
Ik ben het er niet mee eens dat een game weinig verhaal nodig heeft. Nu de technologie het mogelijk maakt om juist betere verhalen ook nog eens duidelijker weer te geven dan de jaren 80 vind ik niet dat we daarin moeten blijven hangen.

Verder heb je ooit eens aangegeven dat je Wii Play helemaal grijs aan het spelen bent en echt van die spelletjes daarin geniet; dat geeft voor mij een beetje aan dat je vooral van arcade games houd (met alle respect natuurlijk! Die games kunnen heel vet zijn), of in ieder geval zoals je zegt: rauwe games, waar de gameplay direct zichtbaar en duidelijk is.

Nu kan ik me voorstellen dat je dit wil op mobiele apparaten, maar de gamer die zogeheten hardcore is wil weten waarom hij de game speelt. Als ik het verhaal van een game niet weet, dan kan ik er altijd maar moeilijk inkomen. Vroeger was dit anders en die games hebben jij en ik beide meegemaakt: dan maakte het niet uit hoe het verhaal werd afgebeeld want de afbeelding was uberhaupt zo pixelig dat er al moeite was om de game zelf te illustreren. Toen was de industrie ook heel anders, maar zelfs toen had je toch al verhaal in de games op een minimale wijze.

Het is grappig dat je trouwens de Alien films noemt, want de eerste 3 games in de Metroid serie (inclusief naar mijn mening de beste: Super Metroid, de game waar Other M op is gebasseerd) zijn juist geinspireerd door de Alien films. Dat gevoel om alleen te zijn in de ruimte en de protagonist die een vrouw is. En omdat je net aangaf dat die verhalen niet zo goed zijn (waar ik het ook niet helemaal mee eens ben, maar super zijn ze ook niet inderdaad) gaat het ook in die films om rauwe entertainment: je weet gelijk wat je kan verwachten. Door de jaren heen zou ik het maar slecht vinden als we niet beter zouden zijn geworden in verhaal vertellen en dat is nu ook terug te zien in de Metroid serie.

Ik kan een beetje doelloos vijanden afslachten en powerups verzamelen, maar als er geen doel is, geen reden, dan krijg je al gauw het gevoel van: waar doe ik het voor? High scores, daar leent Metroid zich niet goed voor en dat zou nergens op slaan dus dan vind ik het fijn dat er een verhaal achter steekt. Hoe mooier deze verteld wordt, hoe meer ik de indruk krijg dat de developers mij willen vermaken; in het Japanse interview met 3 teamleden verteld 1 heel mooi dat de gamers het publiek zijn die ze willen vermaken.

Komt nog bij dat in Metroid Fusion ze het al hadden over deze Adam en ik was altijd al benieuwd wat de relatie was tussen Adam en Samus en dat visualiseerde ik me al toen ik de GBA game aan het spelen was. Maar dat visualiseren zou niet nodig moeten zijn; een game die een verhaal goed verteld visualiseert dat voor je. Je doel wordt duidelijk en je wordt benieuwd of het verhaal een happy end gaat krijgen. Het mooie van games is dan dat je dat zelf bepaalt, maar nooit helemaal. Met een goede verhaallijn wordt het onvoorspelbaar; ik durf te wedden dat Adam dood gaat in deze game, maar zeker weten doe ik het niet. Wat ik ook doe en hoe hardcore en arcade achtig ik in het rond zal schieten en recht toe recht aan lineaire actie verwacht; dat verhaal zal zich ontrafelen op de manier zoals het door de makers is bedacht. Je kunt dan denken: dat haalt vrijheid weg, maar dat is niet helemaal waar; sowieso gebeurt dit nu eenmaal in games, maar je hebt in de tussentijd wel de vrijheid om tot die stukken te komen; de kleine stukken die jij juist zo leuk vind: zelf je route kiezen, zelf die vijand killen zoals jij dat wilt en zo arcade als jij dat wil, zelf bepalen wat je doet. Tot je weer iets hebt uitgevonden: dan zou dat normaal gesproken in de games waar jij van houd het einde van het level zijn en hoor je een enthousiast muziekje en zie je je High Score: in een game als deze wordt je dan juist getrakteerd op meer van het verhaal en dat vind ik een hogere beloning dan een High Score.

Een recht toe recht aan (arcade) game die je zo fun lijkt te vinden (en met alle respect) is vaak voorspelbaar en leg je binnen een uur weer weg. Een echte game slokt je op als deze een goed verhaal heeft.

Al met al heeft iedereen natuurlijk zijn eigen mening en smaak, maar een game als Metroid vind ik juist zo geweldig om het verhaal. En deze hoeft echt niet van Hollywood niveau te zijn (graag wel als ze het lukt). Super Metroid had immers ook al cinematic in SNES graphics? Die mensen die de game hebben uitgespeeld kunnen zich waarschijnlijk maar al te goed herinneren hoe die baby Metroid uit het ei kwam, werd ontvoerd door Ridley (in de Alien films heb je Ripley btw dus ben wel es in de war;) ) hoe deze opgroeide en vervolgens bovenop je sprong en je leegzoog (klinkt fout) tot je 1 HP was, je suit's alarm ging af en opeens herkende die Metroid je en begon te janken om zich vervolgens als goedmaker op te offeren en je leven te redden. Het is misschien niet diep, maar dit is al verhaal en je krijgt juist dan de indruk van... PHAT!

En het nog even over de sfeer te hebben: ik was eerst erg bang dat de sfeer helemaal niet zou lijken op Super Metroid en gezien dit toch een soort van Super Metroid 2 zou worden zou ik dat jammer vinden, maar daar is ook al over uitgelegd dat je naast die cinematic jezelf in de meeste stukken alleen en stil in de ruimte zal bevinden: "alone in space" met een vrouwelijke hero en dat is precies wat ik zo vet vond aan Super Metroid: die vreemde eenzaamheid met die verdrietige ondertoon over de hele planeet. Sfeer is naast verhaal zo belangrijk en ik vind wel dat die verdrietige/eenzame sfeer in Metroid games moet blijven.

Ik denk dat ik zo onderhand een veel te lange post heb en dat niemand deze zal lezen, hahaha, maar ik heb het meeste wel gedeeld dat ik wilde delen. Er zal vast nog wel wat in mijn achterhoofd rondspoken, maar daar zoek ik dan nog wel naar... met mijn plasma beam ;)
moree (29-07-2010 10:24)IP Logged
Holy shit, en ik dacht dat ik veel kon typen XD
maar wat je zegt idd, metroid is tog echt wel een game waar een verhaal bij hoord.
Het magische bij Metroid is altijd geweest dat het verhaal niet "direct" werd verteld, maar meer via de omgevingen en ontwerpen van het spel.
Weinig spellen doen dit, en darom ook vooral iets dat ze moeten houden bij Metroid.

Problem is however, kdenk dat het verhaal van Other M wel rechtstreeks wordt verteld, en darom het "verhaal vertel maniertje" dat Metroid zeer speciaal maakt weg gelaten wordt.

Dat het grafiesch minder mooi wordt.. ja jammer opzich, maar ik kijk tog liever naar verhaal en gameplay.
Wel is duidelijk dat de grafische stijl ook anders is dan de Prime serie, en darom moeilijk te beslissen of het daadwerkelijk echt achteruit is gegaan.
JvR (29-07-2010 10:47)IP Logged
De tering wat een teksten. Jullie zouden boeken moeten gaan schrijven!
denderend (29-07-2010 11:46)IP Logged
Heel cool geschreven stuk, Kusanagi dat ik daar bijna niets op terug te zeggen heb!!! Vet dat je Wii Play noemt. Hardcore is wat mij betreft niet het spel zelf maar wat de speler ermee doet.
<br>@Moree, ik ben het met jou eens dat het mooie aan Metroid is, dat het verhaal door de omgeving moet worden vertelt. Ik vind zelf dat "verhaaltje vertel maniertje" een beetje slappe hap.
cyberbeest (29-07-2010 13:51)IP Logged
WOW, ik zat wel ff op het puntje van mn stoel bij het kijken van de trailer.
Ik vind juist dat d.m.v. dit soort filmpjes dat de sfeer beter aanwezig is.
Met zulke cinematics tussendoor kan ik me altijd beter inleven in een game.
Zoilang het maar niet teveel van het goede wordt, wat ik bij bijv. Metal Gear Solid wel vind.
Maar zo af en toe zo'n prachtig stuk beeldmateriaal tussendoor vind ik alleen maar heel vet ;)
Dandoria (30-07-2010 21:04)IP Logged
Wat het belang van een verhaal in games betreft kan ik me uitstekend in Kusanagi's betoog vinden. De reacties hinten naar de vraag hoe het verhaal in een Metroid-game dan precies verteld zou moeten worden. Daar zou ik graag een korte beschouwing op geven. <br>Binnen de Metroid Prime-trilogie hebben we de manier waarop het verhaal verteld werd al zien verschuiven. Metroid Prime 1 is nog echt een game in de Super Metroid-traditie: het verhaal is ingebed in de wereld, in de flora, in de fauna, in de wandinscripties en computerlogboeken die je op je pad tegenkomt. Wezens met een menselijke intelligentie (de Chozo en de Space Pirates) spreken wel tot Samus, maar nooit direct; hun woorden zijn slechts 'recordings', geschreven berichten, die zich niet tot Samus richten alsof ze haar persoonlijk kennen en die in het geval van de Space Pirate-documenten niet eens voor haar zijn bedoeld. Het is naar mijn mening een erg bijzondere en intrigerende vertelwijze. Metroid Prime 2: Echoes blijft er vrij trouw aan, maar maakt er wel een paar scheurtjes in: er is één Luminoth (U-Mos) naar wie je steeds kunt terugkeren en met wie je kunt praten, en de game bevat een filmpje dat als logboekpagina wordt gepresenteerd, maar in feite gewoon een traditionele cut-scene is. Traditioneel voor games in het algemeen, althans. Metroid begint er pas echt mee te werken in Prime 3: Corruption. Veel filmpjes, zeer veel directe dialogen van Samus met andere personages (of eigenlijk monologen, want Samus houdt altijd wijselijk haar mond :p). <br>Ik moet zeggen dat ik de evolutie richting een cinematischere insteek wel interessant vind, omdat die voor Metroid juist niet traditioneel is. Daar moet ik wel bij aantekenen dat Team Ninja volgens mij niet zo veel talent heeft als Retro Studios, dat een fantastisch oog heeft voor detail. Voor zover ik aan de hand van de trailers kan beoordelen, denkt Team Ninja niet na over elk buisje, deurtje, plantje en scheurtje. Dat is jammer, maar niettemin denk ik dat het verhaal me prima zal gaan bevallen. <br>Toch hoop ik dat er op den duur weer een aantal Metroid-games gemaakt zullen worden die hun verhaal op de typische Metroidmanier vertellen die ik in de eerste alinea kort heb omschreven. Die manier is uniek, geslaagd, biedt meer ruimte voor verrassende nieuwigheden en heeft mij persoonlijk geïnspireerd tot het schrijven van een thriller. Een waarin ik de vertelstijl van Metroid Prime probeer te vertalen naar een boek. Heb dank, Retro, heb dank.

 
 
  ZOEKEN
  
  SCREENSHOTS

 
All custom images and content are Copyright © 2001-2010 NZone.nl
GameCube, Wii and Nintendo DS are Copyright © Nintendo of America.
NZone.nl is in no way affiliated with Nintendo. NZone is the biggest Nintendo-website in The Netherlands.
Hosted by Zone Networks. ALL RIGHTS RESERVED.
Headliner.nl